Website

Comunitate IT

Importanța unui website și a experienței utilizatorului într-o afacere

Legitimitatea unei afaceri în secolul XXI, secol profund digitalizat, marcat de viteză, evoluție și inovații disruptive, poate fi reprezentată și de crearea și menținerea unui website profesionist unde să îți prezinți ideea, afacerea, produsul sau serviciul.

Prezența în media este absolut necesară dacă afacerea pe care o deții se vrea a fi una serioasă, profesionistă, în care clienții să își pună încrederea sau în care să investească.

Practic, de la un website pornește cu adevărat un brand. Apoi intervine și necesitatea de a fi prezent în alte medii, cum ar fi popularele rețele sociale Facebook, Instagram, Twitter etc. Cele din urmă nu fac decât să întărească prezența afacerii în online.

Un website este oglinda afacerii, de orice tip ar fi aceasta, de la promovare servicii IT la site-ul unei librării online sau la un magazin de artă contemporană. Astăzi toate trebuie să se prezinte clientului nu doar pe rețelele sociale, ci și pe un domeniu de sine stătător unde poți crește prin efort de tip organic (prin diverse tehnici SEO) sau plătit (AdWords).

Important este apoi designul care vinde sau poate să nu vândă afacerea în modul cuvenit. Un design potrivit tipului de afacere poate crește vânzările, pe când unul nepotrivit poate trage în jos întregul concept. De aceea felul în care utilizatorul va putea naviga pe respectivul website este aproape la fel de crucial precum necesitatea unui site de prezentare.

De la declinarea cromatică, până la calitatea contentului, de la mărimea butoanelor sau poziționarea navigării sau la lungimea CTA-urilor (call-to-action), toate aceste aspecte formează o simfonie pe care un utilizator o va putea percepe la nivel inconștient, și în funcție de care va judeca rapid calitatea afacerii. Aproape că nu mai contează ideea în sine, sau serviciul furnizat, în momentul când userul intră pe un site, tot ce contează este experiența utilizatorului pe respectivul site, user experience - concept foarte atent studiat în toate cercetările de marketing și de advertising recente.

Cu alte cuvinte, existența unui website este crucială pentru ca afacerea să existe online pentru un user, apoi experiența acestuia odată ce a aflat de respectivul site va face diferența. O combinație nefericită de culori sau fonturi nepotrivite îl pot face să se retragă rapid de pe un site, chiar dacă acel click a fost plătit, motiv pentru care afacerea poate înregistra pierderi.

Așadar, un website trebuie să existe și să ofere experiență originală, dinamică oricărui utilizator care ar putea fi interesat de respectivul serviciu/produs/idee, drept pentru care o echipă de dezvoltatori (front-end, back-end sau cel puțin un full-stack dev – comunitate IT), apoi o echipă de marketing (content writer, strategic planner, SEO expert, marketing specialist) este imperios necesară în conceperea overall a unui website perfect structurat pe nevoile unei afaceri. Unul fără celălalt poate genera o experiență incompletă, imperfectă, care va îndrepta utilizatorul spre alte rezultate generate de motorul de căutare.

Tu ai formată o astfel de echipă care să te ajute să creezi website-ul perfect afacerii tale?
Poți forma echipa din comunitatea IT, Ronua.

TOP